Verkkokauppamme noudattaa täsmällisesti kaikkia Suomen lakeja, joten voit tilata meiltä huoletta tutustumatta toimitusehtoihin. Tältä sivulta löydät kuitenkin kattavasti lisätietoa esimerkiksi verkkokauppamme maksu- ja toimitustavoista, mikäli haluat tutustua niihin tarkemmin. Voit myös lukea asiakkaidemme kokemuksia ja arvosteluja kaupastamme klikkaamalla tästä.
Keskisenkello.fi on Keskisen Kello Oy:n ylläpitämä ja omistama markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on joko Keskisen Kello Oy (Y-tunnus: 0488993-5) tai mikäli maksat luottokorteilla, maksupalveluntarjoajamme Paytrail Oyj (Y-tunnus: 2122839-7). Keskisen Kello Oy ylläpitää ja vastaa myös Tuurissa sijaitsevasta myymälästä. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Keskisen Kello Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy keskisenkello.fi verkkokaupan välityksellä.
Keskisen Kello Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja, jotka on määritelty keskisenkello.fi verkkokaupassa. Mikäli Suomen lakiin tulee muutoksia, astuvat ne voimaan välittömästi.
Keskisen Kello Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuvista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, johon Keskisen Kello Oy ei pysty vaikuttamaan ja jota Keskisen Kello Oy ei pysty kohtuudella voittamaan. Keskisen Kello Oy:llä on velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalleen sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä heti kun se on mahdollista.
Keskisen Kello Oy myy tuotteita keskisenkello.fi verkkokaupan kautta täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat hyödykkeen ammatilliseen tai liikelahjakäyttöön.
Kuluttajakaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä toimitusehdot eivät rajoita kuluttajan oikeuksia vaan ovat pakottavan lainsäädännön mukaiset.
Yritysasiakkaiden ja Keskisen Kello Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan voimassa olevaa Suomen kauppalakia ellei näissä toimitusehdoissa ole toisin määrätty.
Kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tuotteen, Keskisen Kello Oy pidättää oikeuden lähettää asiakkailleen sähköpostilla tämän tilaamia tuotteita koskevan tuotearvostelupyynnön, johon vastaaminen on täysin vapaaehtoista. Arvostelut julkaistaan keskisenkello.fi verkkokaupassa ja niiden yhteydessä ei näytetä asiakkaan yhteystietoja. Keskisen Kello Oy käyttää arvosteluiden välityksellä kerättyä tietoa kokonaisvaltaiseen palveluidensa kehittämiseen.
Tietosuoja: Keskisenkello.fi verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu Keskisen Kello Oy:n asiakasrekisteriin ja jokaiselle ostaneelle asiakkaalle luodaan asiakastili automaattisesti. Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Keskisen Kello Oy:llä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti, mikäli asiakas on tämän sallinut. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Keskisen Kello Oy:n asiakaspalveluun. Täydellinen rekisteriseloste löytyy osoitteesta: www.keskisenkello.fi/info/rekisteriseloste/.
Evästeet: Keskisenkello.fi -verkkokaupassa käytetään evästeitä, joiden avulla verkkokauppa ja ostoprosessi toimivat ja joiden avulla verkkokauppaa voidaan kehittää käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeitä voidaan käyttää myös henkilökohtaisten tuotesuositusten ja kohdennetun mainonnan tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka keskisenkello.fi -verkkokaupan palvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa keskisenkello.fi -verkkokaupan sisällöstä edellyttää toimiakseen evästeiden hyväksymistä. Verkkokauppaa käyttävän henkilön selaimen oletusasetuksiin kuuluu todennäköisesti evästeiden hyväksyminen. Käyttäjä voi kuitenkin estää evästeiden tallentamisen selaimen asetuksista, tai tyhjentämällä tallennetut evästeet selaimesta vierailun päätyttyä. Selaimien valmistajien kotisivuilta löytyy lisätietoa evästeistä ja tarkemmat ohjeet evästeiden poistamiseen.
Kaikki verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta Suomen lain mukaaan tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa, Keskisen Kello Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi. Keskisen Kello Oy ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi ja pidättää oikeuden rajoittaa suurten erien myymistä. Keskisen Kello Oy myy tuotteita laissa asetettujen ikärajojen mukaan. Tilaamalla tuotteen ja samalla hyväksymällä toimitusehdot asiakas vakuuttaa, että hänellä on oikeus tilata kyseinen tuote.
Asiakkaan toivomuksesta erikseen tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa palauttaa tuotteen, peritään häneltä tilaamisesta tai muokkaamisesta aiheutuneet kustannukset kokonaisuudessaan. Palautusoikeus kuitenkin myönnetään, mikäli asiakkaan pyynnöstä tilatussa tai muokatussa tuotteessa on valmistuvika
Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken ja Ålandsbanken. Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express. Näiden lisäksi voit käyttää myös Avardan Lasku ja Tili -osamaksupalveluita.
Avarda Lasku
Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.
Avarda Tili
Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä.
Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.
Verkkopankkien maksupainikkeet
Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Meillä on ilmainen toimitustapa kaikille yli 50€ arvoisille tilauksille, ja käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia ja Matkahuoltoa. Alle 50€ tilauksista veloitamme 2,90 euron toimitusmaksun. Pakettitoimitukset ovat perillä normaaliolosuhteissa 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksestasi, mikäli emme ole toisin ilmoittaneet tuotteen tiedoissa. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Tuotteet lähetetään tilauksesta katsoen viimeistään seuraavana arkipäivänä nopean toimituksen takaamiseksi. Jos tilaat ennen klo 14:00 arkipäivänä, toimitamme tuotteen vielä saman päivän aikana kuljetusyhtiöiden matkaan.
Toimitus Postin noutopisteeseen
Paketti toimitetaan valitsemaasi postin noutopisteeseen. Kun paketti lähtee meiltä saat sähköpostiisi Postin seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen puhelimeesi tekstiviestillä. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Noudathan lähetyksesi nopeasti, sillä Posti säilyttää pakettia vain 7 vuorokautta, jonka jälkeen se lähetetään takaisin meille.
Toimitus Matkahuollon noutopisteeseen
Paketti toimitetaan valitsemaasi postin noutopisteeseen. Kun paketti lähtee meiltä saat sähköpostiisi Postin seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen puhelimeesi tekstiviestillä. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Noudathan lähetyksesi nopeasti, sillä Matkahuolto säilyttää pakettia vain 7 vuorokautta, jonka jälkeen se lähetetään takaisin meille.
Ovelle toimitus (Kotipaketti)
Paketti toimitetaan sinulle suoraan kotiin, silloin kun sinulle parhaiten sopii. Posti ottaa sinuun yhteyttä pääsääntöisesti tilauksesta seuraavana arkipäivänä ja sopivat kanssasi jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 ja voit valita sinulle sopivan aikavälin yleensä 2-4 tunnin tarkkuudella. Kotipaketin hinta on 6,90€ alle 50€ tilauksille ja 4,90€ yli 50€ arvoisille tilauksille..
Myönnämme tuotteillemme 60 päivän palautusoikeuden.Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa täysin naarmuton ja uudenveroinen. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Kaikki tuotepakkaukset on avattavissa siten, ettei pakkaus vahingoitu. Esimerkiksi teipit ja sinetit kannattaa avata veitsellä, eikä repiä teippiä irti. Me vastaamme palauttamisesta aiheutuneista postikuluista.
Palautusoikeuden rajoitukset kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § perusteella:
Kaiverretuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta räätälöidyistä tuotteista säädetyn lain nojalla.
Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta. Tehtaalta tilattavia tuotteita, kuten joitakin kulta- ja timanttisormuksia, on valikoimissamme kuitenkin hyvin vähän. Jos kyseessä on tehtaalta tilattava tuote, olemme kertoneet tästä erikseen tuotekuvauksessa
Joillekin tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta terveydellisistä tai hygieniasyistä johtuen, mikäli tuotteen sinetöity pakkaus on avattu. Tälläisiä tuotteita ovat muun muassa nappikuulokkeet ja sykevyöt.
Asiakaspalautukset tulee lähettää aina postin tai matkahuollon ilmaisella asiakaspalautuksella, ja palautuksesta on pyydettävä kuitti. Ohjeet palautuksen tekemiseksi löydät seuraavasta linkistä: palautusehdot
Pakkaaminen on palautuksen lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.
Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Rannekellojen osalta takuu käsittää vain kellon koneiston ja mahdolliset valmistusviat. Takuu ei korvaa rannekellon rungon, rungon pinnoitteen, lasin ja rannekkeen normaalia kulumista käytössä. Takuuehdot löytyvät yleensä kellon käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Rannekellojen takuuaika vaihtelee merkeittäin, mutta yleisin takuuaika on kaksi vuotta. Takuuaika on aina selkeästi merkitty tuotetietoihin.
Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Asiakas voi hoitaa takuuasiat helposti paikallisen jälleenmyyjänsä kautta, edellyttäen tietenkin, että jälleenmyyjällä on kyseinen tuotemerkki valikoimissaan. Voimme ohjata asiakkaan ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Pyydämme asiakkaita ottamaan meihin yhteyttä takuuasioissa sähköpostitse asiakaspalvelu@keskisenkello.fi tai soittamalla numeroon 044-7550444.
Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Emme ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja postittamisesta aiheutuneet logistiset kustannukset.
Rannekellon fyysinen avaaminen sen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Takuuaikana rannekellojen paristot on vaihdettava ammattitaitoisissa kelloliikkeissä.
Asiakkaan tulee reklamoida tuotteen selkeästä virheestä 14. päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
Ostotodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Verkkokauppa-asiakkaiden ei tarvitse huolehtia ostotodistuksesta, koska se löytyy meidän järjestelmästämme. Myymälästämme ostaneiden asiakkaiden tulee esittää ostokuitti reklamoitaessa.
Reklamaation käsittely hoidetaan mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@keskisenkello.fi. Reklamaatio voidaan hoitaa myös liikkeessämme Tuurissa. Asiakas voi myös reklamoida verkkokauppamme yhteydenottolomakkeen kautta.
Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.
Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).