Raymond Weilin visio
Raymond Weilin tarina alkoi vuonna 1976 keskellä kelloteollisuuden kriisiä. Tuolloin herra Raymond Weil päätti perustaa oman yrityksensä ja kääntää oman visionsa fyysisiksi kelloiksi. Herra Weilin luomukset saivat heti ylistystä kelloharrastaja piireissä. Oman innostuksen ja kokemuksensa avulla Raymond Weil alkoi laajentaa jakeluverkostoaan ensin Eurooppaan ja vähitellen koko maailmaan. Raymond Weil on tänä päivän arvostettu brändi ja yksi Sveitsi kelloteollisuuden lippulaiva merkeistä.
Raymond Weilin identiteetti
Nopean kasvun aikana Raymond Weilin tuli laajentaa tuotantoaan ja kilpailukykyään nopeassa tahdissa. Saavuttaakseen tavoitteensa Raymond Weilin vävy Oliver Brenheim tuli töihin perheyritykseen. Hän modernisoi yrityksen rakenteen ja organisaation, loi uusia markkinoita ja alkoi vetämään markkinointiosastoa. Vuonna 1996 Brenheimistä tuli Raymond Weilin toimitusjohtaja. Musiikki on aina vaikuttanut vahvasti brändin tekemiseen ja tätä ovat heijastaneet monet musiikkiin liittyvät kello sarjat. Vuonna 1983 julkaistiin Amadeus kokoelma, joka on nimetty kuuluisan itävaltalaisen säveltäjän Amadeus Mozartin mukaan. Musiikista tuli pian vahva osa brändin identiteettiä. Myöhemmin julkaistiin uusi musiikkiin viittaavia kellokokoelmia, kuten Fidelia, joka on nimetty Beethovenin ainoa oopperan mukaan.
Inspiraatio
Tarkkuus on aina ollut Raymond Weilin inspiraatio. Tarkkuus yhdistää kahta Raymond Weilille tärkeää alaa, kellon valmistusta sekä musiikin sävellystä. Esteettisyys on tärkeä osa Raymond Weil kelloja. Brändi kiinnittää paljon huomiota kellojen suunnitteluun jotta niissä kaikissa yhdistyisi ergonomia, hienostuneisuus ja moderni desig.
Tarkkuus
Raymond Weil brändi tuo yhteen kaikki Sveitsiläisen kelloteollisuuden laadun elementit. Tarkkuus, laatu, luotettavuus, ylevyys sekä materiaalien tekninen laatu. Tämä tietotaito antaa Raymond Weilille sen legimititeetin Sveitsiläisten kellojen valmistukseen.
Käsityötaito
Raymond Weil hyödyntää vuosisatojen ajan sukupolvelta toiselle siirtynyttä Sveitsiläistä kellosepäntaitoa. Tämä heijastuu siinä että he vaativat että kaikki valmistuksen vaiheet vastaavat Swiss Made tunnustuksen edellytyksiin. Yritys sijaitsee Genevessä, joka on kotipaikka Sveitsin arvostetuimmille kollosepille. Siellä myös sijaitsee alan komponentti ja materiaalin valmistuksen suurimmat toimijat.
Sveitsiläistä laatua
Raymond Weil brändi on hyvin tulevaisuus orientoitunut. Tämä suuntaus näkyy hyvin merkin jatkuvassa tietotaidon kehittämisessä sekä yrityksen tuotannon työkaluissa. He käyttävät tietokoneavusteista suunnittelua sekä visiönäärisiä tekniikoita ja materiaaleja. Raymond Weil kelloissa laatu on keskiössä. Jokainen kello käy läpi 350 vaiheen tarkistuslistan ennen lähtemistä tehtaalta.